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Pasatiempos electrónicos y juegos gratuitos online que ejercitan la mente.

CRUCIGRAMA EN INGLÉS N° 170

 
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HORIZONTALES

1: To move and make currents of air. Hurry. 2: A person who is riding a horse, bicycle, motorcycle, etc. The soft, thick hair that grows on the bodies of sheep and some other animals. 3: Uneven. In any case. Day(s). 4: The fifteenth letter of the alphabet. An unspecified amount or number of. Each of a pair of globular organs of sight. 5: Millisecond. The perceptible natural movement of the air. Conjunction used to link alternatives. 6: Abundant. 7: Expire. A hill of sand near a beach or in a desert. Abbreviation for year. 8: The outer or furthest point of something. Sit on and control the movement of an animal, typically a horse. 9: Exist. In that case. Ante meridiem. 10: Find or discover by investigation. A hinged barrier used to close an opening in a wall, fence, or hedge.

VERTICALES

1: A long-handled brush of bristles or twigs, used for sweeping. A sum of money that is owed or due. 2: The top crust of a pie. A small creature with eight thin legs that catches insects in a web. 3: Likelihood. Shank. Indefinite article, used before an initial consonant. 4: Us. Have an obligation to pay or repay something, especially money in return for something received. Used at the end of a list to indicate that further, similar items are included. 5: Cause someone to remember someone or something. Abbreviation for 'high explosive'. 6: A consonant. A risky or daring journey or undertaking. 7: Terror, fear. The activity of eating a meal. 8: A raw or painful place on the body. The past tense of feed. Indefinite article, used before an initial consonant. 9: Towards. Used to refer to the person or people that the speaker is addressing. Put food into the mouth and chew and swallow it. 10: Quite old. Pronoun used to refer to himself or herself.

¿Cómo se juega?

  • Para introducir letras selecciona antes la casilla haciendo click sobre ella.
  • Sólo se permite introducir letras. Una en cada casilla.
  • Cuando escribes una letra automáticamente se posiciona en la casilla siguiente para tu comodidad. La casilla siguiente es la que está a la derecha, si están seleccionadas las definiciones de las palabras horizontales, o la que está debajo, si están seleccionadas las definiciones de las palabras verticales.
  • Puedes utilizar las teclas de dirección del teclado para moverte por la cuadrícula del crucigrama.
  • El botón "Comprobar errores" sirve para verificar si cada casilla tiene la letra correcta. Aquellas que son incorrectas apareceran temporalmente indicadas en rojo.
  • El botón "Limpiar casillas" sirve para borrar el contenido de todas las casillas automáticamente y volver a empezar.
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